Beställnings- och leveransvillkor

Allmänt

Pralina, Fo-nummer: 2609255-6, adress: C/o Lilla Fabrik, fabriksgatan 25; säljer produkter till företag och fullvuxna privatpersoner i Finland. Dessa leveransvillkor är lämpade för beställning av produkter i vår webbutik och för liknande leveranser.

Dessa leveransvillkor gäller från 3 mars 2021. Vi kan ändra leveransvillkoren ensidigt då och då, så läs våra leveransvillkor i förväg varje gång du beställer produkter från vår webbutik.

 

 

Produkter och produktpriser

Egenskaperna och priserna på e-handelsprodukterna presenteras i samband med produktpresentationen för varje produkt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader, så kontrollera dessa priser från kundvagnen innan du accepterar beställningen. Produktpriserna som visas i kundvagnen och orderbekräftelsen inkluderar skatter.

 

Vi har försökt visa färger så exakt som möjligt, men produktbilderna förblir ungefärliga, och det finns ingen garanti för att färgen på varje bildskärm kommer att vara identisk eller att färgen kanske inte är annorlunda när produkten tas emot.

 

 

Leveranskostnader

De leveranskostnader som debiteras för beställningen beror på den valda leveransmetoden (Post-leverans eller upphämtning från Lilla Fabrik, Fabriksgatan 25) och läggs automatiskt till det totala beloppet för beställningen. Du ser leveranskostnaderna för din beställning (om leveranskostnader debiteras) i din kundvagn innan du accepterar beställningen. Gratis leverans för beställningar som överskrider 80€.

 

 

Beställning och avtal

Du kan beställa produkter på vår webbutiks webbplats genom att överföra dem till kundvagnen och bekräfta beställningen och betala för innehållet i kundvagnen i betaltjänsten. Genom att betala bekräftar du också att du är minst 18 år gammal. När du beställer från vår webbutik måste du läsa och förbinda dig till våra nuvarande leveransvillkor. Du förstår att beställningen du accepterar och bekräftar är bindande och skapar ett avtal mellan oss med dessa leveransvillkor.

 

 

Betalning och betalningssätt

Du kan betala för din beställning med de betalningsmetoder som beskrivs i webbutiken och finns i kundvagnen.

 

 

Beställnings- och betalningsbekräftelse

Efter en lyckad beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress, så vänligen ange din e-postadress när du gör din beställning. Orderbekräftelsen bekräftar också den använda betalningsmetoden.

 

Om vi ​​av någon oväntad anledning inte kan bekräfta din beställning kommer vi att meddela dig via e-post så snart som möjligt.

 

 

Leveransmetod

Vi levererar din beställning med en av de leveransmetoder som nämns på vår webbplats, som du väljer i samband med din beställning.

 

 

Leveranstid och tillgänglighet

Våra leveranstider är ca 2-5 arbetsdagar, beroende på beställning och leveransmetod.

Observera att helgdagar (t.ex. jul och påsk) kan orsaka förseningar.

 

 

Ångerrätt 

Rätten att annullera en beställning enligt den finska konsumentskyddslagen 14 dagar efter mottagandet av varorna gäller inte våra produkter. Det handlar om livsmedel.

 

Kontrollering av försändelse, fel och problemsituationer

 

Kontrollera leveransen omedelbart efter mottagandet. Om produkten har gått förlorad eller skadats under transporten eller på annat sätt inte motsvarar din beställning eller är felaktig, vänligen meddela vår kundtjänst så snart som möjligt och senast inom 24 timmar så kommer vi överens om hur vi kan rätta felet. Vid behov ger vi dig instruktioner om hur du returnerar produkten. I detta fall betalar du porto själv. När Pralina har godkänt retur av produkten byter vi ut den eller återbetalar det betalade transaktionsbeloppet baserat på den ursprungliga betalningsmetoden.

 

Kundbetjäning

Vår personal hjälper dig med alla frågor som rör din beställning. Kontakta oss, antingen via e-post eller telefon:

petra@pralina.fi

Tel. 041-4472767

 

 

Ansvarsbegränsning

Pralina Tmi ansvarar inte för några indirekta eller följdskador eller andra skador som uppstår till följd av beställningen, leveransen eller produkten eller för något av ovanstående, om inte annat anges i konsumentskyddslagen eller någon annan obligatorisk lag för sådana skador.

 

 

Oenigheter

Vi strävar efter att lösa eventuella tvister rörande din beställning främst genom överenskommelse, så vänligen kontakta vår kundtjänst i första hand för att ordna ärendet.

Om tvisten om handelsavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna kan konsumenten hänskjuta ärendet till konsumenttviststyrelsen (www.kuluttajariita.fi). Innan konsumenttviststyrelsen överlämnar ärendet måste konsumenten kontakta det lokala registerkontorets konsumentråd (www.kuluttajaneuvonta.fi).

PICK UP ADRESS

ÖPPETHÅLLNINGSTIDER

Lilla Fabrik

℅LillaFabrik Helsingfors

Fabriksgatan 25, 00150 Helsingfors,Rödbergen Finland

Tel: +358 (0) 41 447 2767

Må-fre:       11.00 - 15.00


Lördag:      Stängt
Söndag:     Stängt

© 2019 by Pralina. Designed with ♥ by BERTOLI Digital

Photos by Olivier Béaslas

FÅ DET FÄRSKT!

FÖLJ OSS PÅ

  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon